085 - 488 17 00
Omdat de diagnose lipoedeem nog vaak gemist wordt door zorgprofessionals heeft dokter Boonen samen met zijn collega's een 'Kenniscentrum voor Lipoedeem' opgezet. In dit kenniscentrum hebben de lipoedeemartsen alle informatie verzameld die zorgprofessionals kan helpen de juiste diagnose te stellen. Zo is er veel achtergrond informatie te vinden over de aandoening lipoedeem. Er is een uitgebreid overzicht van de symptomen en klachten te vinden. Daarnaast wordt uitgelegd hoe de aandoening zich ontwikkeld. Tenslotte worden de mogelijke behandelingen besproken.

Soms is de diagnose lipoedeem moeilijk te stellen voor een zorgprofessional zoals een huisarts, bandagist, huidtherapeut of fysiotherapeut, Bij twijffel kan de patient altijd doorgestuurd worden naar het lipoedeemspreekuur van dokter Boonen. Door zijn jarenlange ervaring kan drs. Boonen altijd een definitieve en correcte diagnose over lipoedeem stellen. Bel voor een afspraak: 085-4881700

Het kenniscentrum is te vinden op de website van Polikliniek de Blaak onder het menu Lipoedeem.

lipoedeem diagnose
Heeft iemand je verteld over een arts uit Rotterdam die lipoedeem behandelt? Grote kans dat het over dokter Boonen ging. De behandeling van lipoedeem door middel van liposuctie is door dokter Boonen al vele jaren geleden geintroduceerd bij Polikliniek de Blaak als succesvolle behandeling van lipoedeem. De behandeling verlicht de klachten van lipoedeempatienten enorm.

Arts voor lipoedeem

Met zijn vele jaren ervaring kan dokter Boonen de juiste diagnose stellen bij mensen met lipoedeem. Wanneer er inderdaad sprake is van lipoedeem dan kan dit behandeld worden door middel van liposuctie. Deze behandeling onder lokale verdoving verwijdert het overtollige vet en vocht waardoor de klachten van de  patient zullen afnemen. De meeste mensen zijn na de behandeling blij met het resultaat en kunnen gemakkelijker bewegen. Ook pijnklachten en de blauwe plekken nemen na de ingreep af.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Een afspraak maken bij een arts voor behandeling van lipoedeem in Rotterdam kan telefonisch: 085-4881700.

arts lipoedeem rotterdam

Het cosmetisch toerisme naar landen als Turkije of naar Zuid-Amerika neemt toe. Maar het gaat niet altijd goed. Cosmetische artsen in Nederland zien een flinke toename van het aantal patiënten dat zich meldt na een mislukt operatie in het buitenland. Ze komen vaak met zware complicaties terug en in een heel enkel geval moet men het met de dood bekopen. Tijdens de uitzending van het televisieprogramma “De Nieuwe Maan” vertelt dokter Boonen als voorzitter van de NVCG waarom dit een slechte ontwikkeling is.

Kijk de gehele uitzending: