Drs. Boonen

Fleboloog / cosmetisch arts

Over Drs. Boonen

Afspraak maken

Omdat de diagnose lipoedeem nog vaak gemist wordt door zorgprofessionals heeft dokter Boonen samen met zijn collega's een 'Kenniscentrum voor Lipoedeem' opgezet. In dit kenniscentrum hebben de lipoedeemartsen alle informatie verzameld die zorgprofessionals kan helpen de juiste diagnose te stellen. Zo is er veel achtergrond informatie te vinden over de aandoening lipoedeem. Er is een uitgebreid overzicht van de symptomen en klachten te vinden. Daarnaast wordt uitgelegd hoe de aandoening zich ontwikkeld. Tenslotte worden de mogelijke behandelingen besproken.

Soms is de diagnose lipoedeem moeilijk te stellen voor een zorgprofessional zoals een huisarts, bandagist, huidtherapeut of fysiotherapeut, Bij twijffel kan de patient altijd doorgestuurd worden naar het lipoedeemspreekuur van dokter Boonen. Door zijn jarenlange ervaring kan drs. Boonen altijd een definitieve en correcte diagnose over lipoedeem stellen. Bel voor een afspraak: 085-4881700

Het kenniscentrum is te vinden op de website van Polikliniek de Blaak onder het menu Lipoedeem.

lipoedeem diagnose

Het cosmetisch toerisme naar landen als Turkije of naar Zuid-Amerika neemt toe. Maar het gaat niet altijd goed. Cosmetische artsen in Nederland zien een flinke toename van het aantal patiënten dat zich meldt na een mislukt operatie in het buitenland. Ze komen vaak met zware complicaties terug en in een heel enkel geval moet men het met de dood bekopen. Tijdens de uitzending van het televisieprogramma “De Nieuwe Maan” vertelt dokter Boonen als voorzitter van de NVCG waarom dit een slechte ontwikkeling is.

Kijk de gehele uitzending:

Het CG magazine is een uitgave van de Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde (NVCG). In uitgave 2 van het jaar 2020 staat een door drs. Boonen geschreven artkel over de S-lift.

In het artikel is beschreven dat de S-lift een veilige, snelle en eenvoudige procedure is met bevredigende esthetische resultaten. De techniek biedt minimale complicaties en een korte herstelperiode, met minder littekens dan de conventionele facelift.

Het volledige artikel begin op pagina 17 van het CG Magazine

Dokter Boonen van Polikliniek de Blaak was gisterenavond even op het 8 uur journaal te zien. In het item over cosmetische chirurgie en haartransplantatie beantwoordt hij namens de Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde een vraag over de kwaliteit van deze behandelingen.

(Dokter Boonen te zien vanaf minuut 1:45)

Het televisieprogramma Radar van 16 maart 2020 heeft aandacht besteed aan lipoedeem en de reden waarom de behandeling nog niet vergoed wordt door zorgverzekeraars. Drs. Boonen van Polikliniek de Blaak heeft meegewerkt aan deze uitzending door middel van een interview.

De uitzending is hier te bekijken:

Problemen met de weergave van de video? Ga dan direct naar Radar.

Spataderen

Drs. Boonen is al sinds de jaren 90 nadrukkelijk betrokken bij de ontwikkeling van spataderzorg. Niet alleen als directeur van Spataderkliniek de Blaak maar ook als mede oprichter van de flebologische vereniging DCoP
Aantal reeds geholpen spatader patiënten

Lipoedeem

Een bijzonder vervelende aandoening waar nog veel te weinig aandacht voor is. Drs. Boonen is voor veel lipoedeempatiënten in Nederland en België een bekend gezicht geworden dankzij zijn behandeling door middel van liposuctie.
Aantal reeds geholpen lipoedeem patiënten

Video spataderen

Video lipoedeem